Over leren en werken wordt veel geschreven.
Hier lees je wat wij daar aan bijdragen.
Filterlaten zien
Regionaal en sectoraal ecosysteem water
De Leermeesters heeft samen met het Lectoraat Beroepsonderwijs praktijkgericht onderzoek gedaan naar hoe in Friesland wordt samengewerkt aan ontwikkelen van de watersector.
Ruimte voor wendbaar vakmanschap
In dit rapport vind je antwoorden op de vraag hoe leerprocessen van wendbaar vakmanschap bij mbo-studenten in hybride leerwerkomgevingen eruitzien en hoe begeleiders deze leerprocessen kunnen ondersteunen.
Zorgpact: Leren in de praktijk, handreiking en whitepaper
Deze vier boekjes vormen samen een handreiking over leren in de praktijk. De whitepaper gaat dieper in op de vier perspectieven uit de boekjes.
Onderzoekend professionaliseren
Dit artikel geeft inzicht in de opbrengsten van het project Onderzoekend professionaliseren. In dit project werkten practoraat Leven Lang Flex en de Leermeesters samen om taken en rollen binnen zeven verschillende hybride leeromgevingen in beeld te brengen.
Extended opleidingsteams gevraagd
Hoe ontwikkel je hybride leeromgevingen, hoe verbind je die tot een netwerk en wat komt daarbij kijken op verschillende niveaus?
Medewerker van de toekomst – artikel magazine Friesland College
In dit artikel vertellen een student en een docent Verpleegkunde over de voordelen van het inzichtelijk maken van beroepstaken en het werken met leerwerkkaarten.
De toekomst van leerarrangementen in het beroepsonderwijs
Wat is er nodig om voldoende samenhang in het onderwijs te brengen om de talentontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs verder te stimuleren?
Strategisch ontwerpen in de sector economie
Hoe ontwikkel je hybride leeromgevingen, hoe verbind je die tot een netwerk en wat komt daarbij kijken op verschillende niveaus?
Ideaaltypisch economisch-administratief onderwijs
5 bouwstenen voor kansrijk economisch-administratief onderwijs in het middelbaar beroepsonderwijs
Achtergronden en inspiratie
Op verschillende manieren maken we onze ervaringen en (nieuwe) inzichten zichtbaar. Soms schrijven we een eigen artikel in samenwerking met onze opdrachtgevers of onderzoekspartners, soms werken we mee aan de eindrapportage van een (langerlopend) onderzoek, soms worden we gevraagd om een hoofdstuk uit een boek te schrijven. En soms worden we zelf geïnspireerd door andere auteurs.
We verzamelen deze publicaties hier voor iedereen die zich verder wil verdiepen in de kansen van beroepsgerichte leeromgevingen in het beroepsonderwijs.