“Mijn drijfveer is samen het onderwijs zo vorm te geven dat jongeren hun talenten en kracht kunnen (her)vinden, en aan hun toekomst kunnen bouwen.”
Floor Polak houdt zich momenteel bezig met
Bouwen op vertrouwen
“De rode draad in mijn werkende leven is het creëren van leeromgevingen voor diegenen die door persoonlijke omstandigheden of een schoolsysteem dat niet bij hen past, nét wat minder makkelijk hun plekje in de maatschappij kunnen vinden.
Mijn ervaring in het onderwijs gebruik ik om complexe zaken pragmatisch te vertalen en terug te brengen naar de basis; wat wil je bereiken en welke mogelijkheden zijn er om dat te realiseren? Ik krijg er energie van wanneer ik anderen kan helpen denken in kansen en mogelijkheden, zodat we samen weer echt kunnen vertrekken vanuit de intentie van het onderwijs.
Door mensen te enthousiasmeren en verbinden, zorg ik voor draagvlak, betrokkenheid en het vertrouwen om samen te ontwerpen en te bouwen.”


Floor Polak
is betrokken bij:
Praktijkvoorbeeld of publicatie?

CIV Leven Lang Flex – mboRijnland
Welke taken en rollen heb je als praktijkbegeleider en docent in een hybride leeromgeving en hoe versterk je de onderlinge samenwerking in het begeleiden studenten?

Onderzoekend professionaliseren
Dit artikel geeft inzicht in de opbrengsten van het project Onderzoekend professionaliseren. In dit project werkten practoraat Leven Lang Flex en de Leermeesters samen om taken en rollen binnen zeven verschillende hybride leeromgevingen in beeld te brengen.

Food – Aeres MBO Ede
De omslag maken van aanbodgestuurd onderwijs naar een meer ontwikkelingsgerichte cultuur, hoe pak je dan aan?

CIOS Zuidwest Nederland – Scalda
Een samenwerking tussen gemeente en sportopleiding met alleen maar winnaars; hoe geef je dat samen vorm?

Engineering – Scalda
Nieuwe inzichten, nieuwe energie en nieuwe kansen bij Scalda Werktuigbouwkunde & Metaal en Elektrotechniek.