Van losse ingrediënten naar smakelijk gerecht

Auteur

Een ontwerpgericht onderzoek naar een hybride leeromgeving in het horecaonderwijs

De Middelbare Horeca School (MHS) van het Koning Willem I College in ’s Hertogenbosch ontwikkelde zich van een praktijkgerichte onderwijsafdeling tot een hybride leeromgeving, waar schoolse leerprocessen zich verweven met leerprocessen in de beroepspraktijk.

Hoe ging dat en welke lessen kunnen we trekken uit de ervaringen bij de doorontwikkeling? Die vragen staan centraal in deze publicatie.

Welke succesfactoren dragen bij aan realisatie van het ontwerp?

Van losse ingrediënten naar smakelijk gerecht
Een ontwerpgericht onderzoek naar een hybride leeromgeving in het horecaonderwijs

Ilya Zitter en Aimée Hoeve m.m.v. Erica Aalsma (2016)

Deze dubbelpublicatie beschrijft de Middelbare Horeca School als een casestudy die interessante inzichten biedt voor een breed publiek: beleidsmakers werkzaam in instituutsgebonden en landelijke beleidsprocessen, (praktijkgerichte) onderzoekers, onderwijsmanagers of projectleiders in besluitvormings- en innovatieprocessen, onderwijsontwikkelaars die leeromgevingen met een hybride karakter aan het vormgeven zijn. En last but certainly not least, opleiders die werkzaam zijn in leeromgevingen met een hybride karakter.

Deze publicaties vind je misschien ook interessant

Alle publicaties

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!