Van losse ingrediënten naar smakelijk gerecht
Van losse ingrediënten naar smakelijk gerecht
Auteur
Een ontwerpgericht onderzoek naar een hybride leeromgeving in het horecaonderwijs
De Middelbare Horeca School (MHS) van het Koning Willem I College in ’s Hertogenbosch ontwikkelde zich van een praktijkgerichte onderwijsafdeling tot een hybride leeromgeving, waar schoolse leerprocessen zich verweven met leerprocessen in de beroepspraktijk.
Hoe ging dat en welke lessen kunnen we trekken uit de ervaringen bij de doorontwikkeling? Die vragen staan centraal in deze publicatie.
Welke succesfactoren dragen bij aan realisatie van het ontwerp?
Van losse ingrediënten naar smakelijk gerecht
Een ontwerpgericht onderzoek naar een hybride leeromgeving in het horecaonderwijs
Ilya Zitter en Aimée Hoeve m.m.v. Erica Aalsma (2016)
Deze dubbelpublicatie beschrijft de Middelbare Horeca School als een casestudy die interessante inzichten biedt voor een breed publiek: beleidsmakers werkzaam in instituutsgebonden en landelijke beleidsprocessen, (praktijkgerichte) onderzoekers, onderwijsmanagers of projectleiders in besluitvormings- en innovatieprocessen, onderwijsontwikkelaars die leeromgevingen met een hybride karakter aan het vormgeven zijn. En last but certainly not least, opleiders die werkzaam zijn in leeromgevingen met een hybride karakter.
Deze publicaties vind je misschien ook interessant
Alle publicatiesRuimte voor wendbaar vakmanschap
In dit rapport vind je antwoorden op de vraag hoe leerprocessen van wendbaar vakmanschap bij mbo-studenten in hybride leerwerkomgevingen eruitzien en hoe begeleiders deze leerprocessen kunnen ondersteunen.
Zorgpact: Leren in de praktijk, handreiking en whitepaper
Deze vier boekjes vormen samen een handreiking over leren in de praktijk. De whitepaper gaat dieper in op de vier perspectieven uit de boekjes.
Onderzoekend professionaliseren
Dit artikel geeft inzicht in de opbrengsten van het project Onderzoekend professionaliseren. In dit project werkten practoraat Leven Lang Flex en de Leermeesters samen om taken en rollen binnen zeven verschillende hybride leeromgevingen in beeld te brengen.