Leren in een hybride leeromgeving – het magazine
Auteur
(Door)ontwikkeling van het gedachtegoed
Het gedachtegoed van de hybride leeromgeving gaat ervan uit dat er een rijke wereld zit tussen een beroep leren op de werkplek en leren in de schoolse context. Niet óf theorie óf praktijk, maar ook passende mengvormen. Niet óf de werkplek óf de school, maar een optimale mix.
De Hybride Alliantie is een groep professionals die elkaar hebben gevonden in een nieuw perspectief op leren voor een beroep. De alliantie formuleerde de ambitie om het gedachtegoed van de hybride leeromgeving verder te ontwikkelen, te verbreden en te verduurzamen. Dit magazine past mooi in die ambitie.
Een nieuw perspectief op leren voor een beroep
Een nieuw perspectief op leren voor een beroep
Leren in een hybride leeromgeving – het magazine (2016)
Dit magazine geeft een beeld van wat de Hybride Alliantie in de periode april 2014 tot december 2015 is tegengekomen en heeft (door)ontwikkeld op het gebied van hybride leeromgevingen. Al wat langer geleden dus, maar dit gedachtegoed vormt nog altijd de basis voor het werk van de Leermeesters.
Aan bod komt o.a.:
- praktijkreportages uit het mbo
- veranderen is de grenzen opzoeken
- samen leren en innoveren in het hbo
- onderzoekers werpen blik vooruit
Deze publicaties vind je misschien ook interessant
Alle publicatiesRegionaal en sectoraal ecosysteem water
De Leermeesters heeft samen met het Lectoraat Beroepsonderwijs praktijkgericht onderzoek gedaan naar hoe in Friesland wordt samengewerkt aan ontwikkelen van de watersector.
Ruimte voor wendbaar vakmanschap
In dit rapport vind je antwoorden op de vraag hoe leerprocessen van wendbaar vakmanschap bij mbo-studenten in hybride leerwerkomgevingen eruitzien en hoe begeleiders deze leerprocessen kunnen ondersteunen.
Zorgpact: Leren in de praktijk, handreiking en whitepaper
Deze vier boekjes vormen samen een handreiking over leren in de praktijk. De whitepaper gaat dieper in op de vier perspectieven uit de boekjes.