ROC Nijmegen – Strategisch ontwerpen in de sector economie

Auteur

Flexibel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen

Sinds 2013 werkt de directie Economie van ROC Nijmegen aan de ontwikkeling van leer- omgevingen waarin het leren in een schoolse omgeving en het leren in de praktijk met elkaar zijn verbonden. Dit worden ook wel hybride leeromgevingen genoemd. De ontwikkelingen zijn nog volop gaande en hebben de afgelopen jaren geresulteerd in een aantal mooie leeromgevingen waarin tegelijkertijd wordt gewerkt en geleerd.

De ervaringen in Nijmegen hebben bruikbare inzichten opgeleverd over wat er op verschillende niveaus komt kijken bij de ontwikkeling van een netwerk van hybride leeromgevingen.

Hoe ontwikkel je een netwerk van hybride leeromgevingen?

Strategisch ontwerpen op de grens van school en buitenwereld in de sector economie

Case study naar de ontwikkeling van een netwerk van hybride leeromgevingen.

Zitter & Aalsma, 2020.

Deze publicatie beschrijft hoe ROC Nijmegen werkt aan de ontwikkeling van hybride leeromgevingen, hoe die aan elkaar worden verbonden tot een netwerk en wat daarbij komt kijken op verschillende niveaus. Na een korte beschrijving van de urgentie van deze ontwikkeling in hoofdstuk 1, gaat hoofdstuk 2 in op het ontwerpproces op opleidings- en teamniveau en beschrijft hoofdstuk 3 welke zaken op strategisch niveau van belang zijn gebleken. In het laatste hoofdstuk staan we stil bij de toekomst: hoe gaat deze ontwikkeling verder?

Deze publicaties vind je misschien ook interessant

Alle publicaties

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!