Ik begeef mij het liefst op het speelveld tussen de alledaagse praktijk van het beroepsonderwijs, wetenschappelijk onderzoek én de actualiteit van onze samenleving. Ik hou ervan verbindingen te leggen tussen deze drie pijlers onder werken & leren, en dan vooral tussen de mensen die zich ook op dat speelveld bewegen. Ik zie mezelf als een ontwerper van leeromgevingen. Ik werk graag samen met anderen waardoor we leren van en aan elkaar. Ik vind mijn werk iedere dag weer bijzonder!
Dichtbij de werkvloer, daar begeef ik mij het liefst. Als onderwijskundige met een hotelschool achtergrond, hecht ik waarde aan een goede balans tussen in praktijk brengen en theoretische onderbouwen. Na jaren actief in het bedrijfsleven, richt ik mij nu bewust op het beroepsonderwijs. Ik geloof in het MBO onderwijs als belangrijke waarde voor onze samenleving. Van klanten krijg ik terug dat zij mij waarderen om mijn betrokkenheid, hoge kwaliteitsnorm en zorgvuldigheid, ook in de samenwerking.
Leven en werk benader ik positief en energiek. Rode draad in mijn werkende leven is het realiseren van leeromgevingen die gericht zijn op het écht tot ontwikkeling komen van de lerende. Mijn ervaring in het onderwijs gebruik ik om complexe zaken pragmatisch te vertalen en terug te brengen naar de basis; hoe mbo-ers bewust te laten groeien in zowel een beroep, als ‘in’ zichzelf als mens? Door mensen te enthousiasmeren en verbinden, zorg ik voor draagvlak, betrokkenheid en vertrouwen om dit samen te creëren.
Al meer ervaar ik dat het kantelen van het beroepsonderwijs een systemische aanpak vraagt. Grip krijgen op de context van de leeromgeving, op kleine en grote veranderingen en op nieuwe vraagstukken voor de professionals waarmee ik werk: het is een interessant, spannend en uitdagend proces. Werkenderweg krijg ik mensen in beweging en ontstaan er nieuwe, duurzaam ontworpen omgevingen waarin studenten leren & werken vanuit echte werksituaties.
Peet heeft een brede ervaring in het beroepsonderwijs. Wendbaar vakmanschap, samenwerken met bedrijfsleven en ontwerpen van praktijkgestuurd onderwijs is wat hem drijft. Peet werkt deels bij het Friesland College en deels zelfstandig. Hij is samenwerkingspartner van de Leermeesters.
Marjolein is een expert in jongerenparticipatie en onderzoek met jongeren. Haar expertise is een mooie aanvulling op die van de Leermeesters. Marjolein begeleidt studenten bij het doen van een diagnose van hun leeromgeving, parallel aan onze diagnose. Ook denkt Marjolein samen met ons na hoe we studenten meer kunnen betrekken bij onze ontwerpprocessen.
Met Jacco Westerbeek, een van de grondleggers van netwerkorganisaties Forzes en Ondernemenderwijs, werken we samen bij het ontwikkelen en professionaliseren van co-creatie tussen onderwijsinstelling en beroepspraktijk.
Wenja werkte eerder als Hogeschooldocent en onderzoeker bij het Lectoraat Beroepsonderwijs bij de HU. Nu is zij werkzaam als zelfstandige en samenwerkingspartner van de Leermeesters. Wenja heeft een brede ervaring in het beroepsonderwijs, zowel op wetenschappelijk als praktisch niveau. Zij is dan ook gedreven om ‘weten en kunnen’ continu met elkaar te verbinden.
Fabian is onderwijskundig ondernemer, werkt als lerarenopleider op de HAN en heeft enkele jaren in het mbo gewerkt. Wij werken op projectbasis samen.
Warner is expert in rake interventies in het werk. Hij werkt als critical friend in projecten van de Leermeesters.
Anke is zelfstandig onderwijskundig onderzoeker & ontwerper. Zij ondersteunt de Leermeesters bij het uitvoeren van diagnoses op bestaande leeromgevingen, met het hybride gedachtegoed als 'kijkwijzer'.
Krista is onze kracht op de achtergrond. Zij verwerkt maandelijks onze facturen en neemt ons werk uit handen waar we zelf niet aan toe komen.
Bobby is verantwoordelijk voor de huisstijl van de Leermeesters, de website en alle materialen waarmee wij naar buiten komen.
© Copyright 2022, de Leermeesters.
Website en grafisch ontwerp door Bobby Dekker.
Ik begeef mij het liefst op het speelveld tussen de alledaagse praktijk van het beroepsonderwijs, wetenschappelijk onderzoek én de actualiteit van onze samenleving. Ik hou ervan verbindingen te leggen tussen deze drie pijlers onder werken & leren, en dan vooral tussen de mensen die zich ook op dat speelveld bewegen. Ik zie mezelf als een ontwerper van leeromgevingen. Ik werk graag samen met anderen waardoor we leren van en aan elkaar. Ik vind mijn werk iedere dag weer bijzonder!
Dichtbij de werkvloer, daar begeef ik mij het liefst. Als onderwijskundige met een hotelschool achtergrond, hecht ik waarde aan een goede balans tussen in praktijk brengen en theoretische onderbouwen. Na jaren actief in het bedrijfsleven, richt ik mij nu bewust op het beroepsonderwijs. Ik geloof in het MBO onderwijs als belangrijke waarde voor onze samenleving. Van klanten krijg ik terug dat zij mij waarderen om mijn betrokkenheid, hoge kwaliteitsnorm en zorgvuldigheid, ook in de samenwerking.
Leven en werk benader ik positief en energiek. Rode draad in mijn werkende leven is het realiseren van leeromgevingen die gericht zijn op het écht tot ontwikkeling komen van de lerende. Mijn ervaring in het onderwijs gebruik ik om complexe zaken pragmatisch te vertalen en terug te brengen naar de basis; hoe mbo-ers bewust te laten groeien in zowel een beroep, als ‘in’ zichzelf als mens? Door mensen te enthousiasmeren en verbinden, zorg ik voor draagvlak, betrokkenheid en vertrouwen om dit samen te creëren.
Al meer ervaar ik dat het kantelen van het beroepsonderwijs een systemische aanpak vraagt. Grip krijgen op de context van de leeromgeving, de kleine en grote veranderingen die de kanteling met zich meebrengt en wat dit vraagt van de professionals waarmee ik experimenteer, samen-doe en leer.... het is een interessant, spannend en uitdagend proces. Werkenderweg krijg ik mensen in beweging en ontstaan er nieuwe, duurzaam ontworpen omgevingen waarin studenten leren & werken vanuit echte werksituaties.